دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه | ۲٫۱۶٫۲٫ پیشینه ی تحقیق در سطح بین المللی: – 8
-
- درتحقیقی با عنوان عدالت ادراک شده از احیاء خدماتی و تأثیر آن بر اعتماد مشتریان در شرکت های مسافربری هوایی داخلی که در جامعه ی آماری مسافرین فرودگاه بینالمللی شهید هاشمی نژاد مشهد که در طول دو سال گذشته حداقل با یک مشکل خدماتی مواجه شده اند و با نمونه ای با حجم دویست و هفتاد و سه مسافر با هدف اصلی بررسی تأثیر ادراک عدالت در رسیدگی به شکایات مشتریان شرکت های هواپیمایی، بر رضایت و اعتماد مشتریان نسبت به این شرکت ها انجام شده است. روش تحقیق پرسشنامه و روش تحلیل داده ها مدل یابی معادلات ساختاری بوده و نتایجی به شرح: تأثیر هر یک از ابعاد عدالت، به ترتیب اهمیت، شامل تعاملی، رویه ای و توزیعی، بر رضایت از احیاء خدماتی را تأیید میکند. همچنین تأثیر رضایت از احیاء خدماتی بر اعتماد مشتریان، نیز مورد تأیید قرار گرفته است، به دست آمده است (کاظمی، برید نظیف، ۱۳۸۹) .
-
- در تحقیقی با عنوان بررسی تأثیر کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی که در جامعه ی آماری شرکت های عضو اتحادیه ی صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی و با نمونه ای با حجم نود شرکت و با هدف اصلی شناسایی توانمندی های تجارت الکترونیکی به ترتیب اولویت بر میزان صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی انجام شده است، روش تحقیق پرسشنامه و روش تحلیل داده ها تکنیک های کمی و کیفی آماری بوده و نتایجی به شرح: تأثیر مثبت و معنی دار کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات و سه متغیر مورد ارزیابی میباشد، به دست آمده است (هاشمی، ۱۳۸۹) .
-
- در تحقیقی با عنوان ورود موفق شرکت های کوچک و متوسط به تجارت الکترونیک بین بنگاهی (موردکاوی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی) که در جامعه ی آماری مدیران ارشد، کارشناسان شرکتهای کوچک و متوسط شناسایی شده در حوزه ی نفت، گاز و پتروشیمی و با نمونه ای با حجم هفتصد و هشتاد و چهار نفر و با هدف اصلی بررسی ورود شرکت های کوچک و متوسط در حوزه ی نفت، گاز و پتروشیمی به تجارت الکترونیک B2B انجام شده است، روش تحقیق پرسشنامه و روش تحلیل داده ها آزمون کولموگروف-اسمیرنوف بوده و نتایجی به شرح: هر چه زیرساخت ها وضعیت مطلوب تری داشته باشند و هرچه قدر کارکنان از سواد و مهارت های اطلاعاتی و ارتباطی بیشتری برخوردار باشند، کارکنان ادراک مثبت تری نسبت به مفید بودن استفاده از تجارت الکترونیکی در کسب و کارشان خواهند داشت، به دست آمده است (جعفرپور، بهرام زاده، ۱۳۹۰).
-
- در تحقیقی با عنوان بررسی تأثیر وفاداری بر خرید مجدد مشتریان فرآورده های لبنی که در جامعه ی آماری مشتریان محصولات شرکت فرآورده های لبنی کاله و با نمونه ای با حجم چهارصد و پنجاه نفر و با هدف اصلی بررسی تأثیر وفاداری بر خرید مجدد مشتریان فرآورده های لبنی انجام شده است، روش تحقیق پرسشنامه و روش تحلیل داده ها تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری بوده و نتایجی به شرح: اعتماد مشتریان، درگیری ذهنی، تعهد و تبلیغات شفاهی بر رفتار خرید مجدد آن ها تأثیر مستقیم ندارد ولی رضایت مشتری بر خرید مجدد مشتریان تأثیر مستقیم دارد همچنین رضایت مشتریان بر تبلیغات شفاهی، اعتماد و تعهد تأثیر مستقیم دارد که از این میان، رضایت بیشترین تأثیر را بر انجام تبلیغات شفاهی مشتریان فرآورده های لبنی دارد، به دست آمده است (رفعتی و همکارانش، ۱۳۹۱).
- در تحقیقی با عنوان دلایل عدم تمایل عمومی استفاده از کارت های الکترونیکی بانکی (مطالعه ی موردی: مشتریان بانک ملت) که در جامعه ی آماری مشتریان بانک شهرستان تبریز و با نمونه ای با حجم سیصد و هشتاد و پنج نفر و با هدف اصلی بررسی و شناسایی دلایل عدم تمایل عمومی مشتریان بانک ملت شهرستان تبریز در استفاده از کارت های الکترونیکی بانکی انجام شده است، روش تحقیق پرسشنامه و روش تحلیل داده ها آزمون های آمار کلموگروف-اسمیرنوف بوده و نتایجی به شرح: نبودن دانش و مهارت کافی در استفاده از کارت های الکترونیکی، عدم آموزش فرایند استفاده از این کارت ها، نبود سامانه های فروش در اکثر فروشگاه ها، مؤسسات و ادارات و بی اعتمادی مشتریان بانک ملت شهرستان تبریز در به کارگیری کارت های الکترونیکی است، به دست آمده است (تقی زاده، سپهری شفیق، ۱۳۹۲).
۲٫۱۶٫۲٫ پیشینه ی تحقیق در سطح بینالمللی:
-
- در تحقیقی با عنوان کیفیت کلمه دهان به دهان در بازار خرید آنلاین که در جامعه ی آماری مرکز خرید آنلاین با نمونه ای با حجم تابلو اعلانات و یا بخش بررسی محصول با هدف اصلی بررسی روابط میان کیفیت از کلمه دهان به دهان؛ اعتماد آنلاین، سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده درک شده، قصد خرید آنلاین در مرکز خرید آنلاین انجام شده است، روش تحقیق بررسی نظری و مطالعه تجربی و روش تحلیل داده ها تجزیه و تحلیل تجربی بوده و نتایجی به شرح: مشارکت و واکنش دیگران در تابلو اعلانات و یا بخش بررسی محصولات اثرات مثبتی بر کیفیت WOM دارد، کیفیت WOM دارای اثرات مثبتی بر اعتماد آنلاین و اعتماد آنلاین اثرات مثبتی بر سودمندی ادراک شده، قصد خرید و سهولت استفاده درک شده، دارد. علاوه بر این سهولت استفاده درک شده و سودمندی ادراک شده، اثرات مثبتی بر قصد خرید دارند، به دست آمده است (Kim, Song, 2010) .
-
- در تحقیقی با عنوان اثر ابعاد کیفیت خدمات ادراک شده بر روی رضایت مشتری، اعتماد و وفاداری در تنظیمات تجارت الکترونیک: تجزیه و تحلیل بین فرهنگی که در جامعه آماری دو فرهنگ مالزیایی و قطر با نمونه ای با حجم بیست مورد با هدف اصلی بررسی تجربی رابطه بین کیفیت درک شده خدمات، رضایت، اعتماد و وفاداری در تنظیمات تجارت الکترونیک در دو فرهنگ –مالزیایی و قطر- در سطح ابعاد سازه، انجام شده است، روش تحقیق، بازرسی، مدل سازی معادلات ساختاری و مدل خطی عمومی و روش تحلیل داده ها واریانس تک متغیری بوده و نتایجی به شرح: کیفیت خدمات ادراک شده تأثیر قابل توجهی بر روی رضایت مشتری داشته و رضایت مشتری به نوبه ی خود اثر قابل توجهی بر اعتماد دارد. هر دوی رضایت مشتری و اعتماد اثرات قابل توجهی بر وفاداری از طریق دهان به دهان(WOM)[1] دارند در حالی که WOM از تکرار بازدید کننده یا قصد خرید مجدد، مقدم تر است، به دست آمده است (Kassim, Asiah Abdullah, 2010).