در جدول ۴-۱۴ فراوانی و درصد سوالات مربوط به مولفه نقش ICT در روش تدریس در قالب پنج گزینه ارائه شده است. این مولفه شامل ۱۱ خرده مولفه به شرح زیر می باشد: ۳۲- باعث درگیر شدن فراگیران با فرایند یادگیری می شود ۳۳- باعث پیاده شدن روش های مورد علاقه دانش آموزان می شود ۳۴- باعث ایجاد محیط مشارکتی برای تدریس می شود ۳۵- باعث استفاده از روش های مختلف تدریس می شود ۳۶- باعث اجرای آسان تر روش های تدریس می شود ۳۷- باعث اختلال در روش های تدریس سنتی می شود ۳۸- باعث اختلال در تمرکز دانش آموزان می شود ۳۹- باعث هدر رفتن زمان کلاس می شود ۴۰- باعث بکارگیری روش های تدریس دانش آموز محور می شود ۴۱- باعث بکارگیری روش های تدریس معلم محور می شود ۴۲- باعث استفاده از منابع و ابزارهای دیگری غیر از کتاب درسی می شود.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
با توجه به اطلاعات مندرج در جدول ۴-۱۴ مشاهده می شود که گزینه زیاد در پاسخ به سوال ۳۲ از سوی ۸۷/۲۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۷۲) برخوردار می باشد. در سوال ۳۳، ۴۱/۳۹ درصد از معلمان گزینه زیاد را با بیشترین فراوانی (۹۵) انتخاب نموده اند. در سوال ۳۴، ۴۳/۳۴ درصد از معلمان گزینه زیاد را با بیشترین فراوانی (۸۳) انتخاب نموده اند. در پاسخ به سوال ۳۵ گزینه زیاد از سوی ۶۸/۳۵ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۸۶) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۳۶ گزینه زیاد از سوی ۸۷/۲۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۷۲) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۳۷ گزینه کم از سوی ۰۴/۲۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی(۷۰) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۳۸ گزینه هرگز از سوی ۸۳/۳۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۹۶) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۳۹ گزینه هرگز از سوی ۹/۴۱ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۱۰۱) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۴۰ گزینه متوسط از سوی ۹۷/۲۶ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۶۵) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۴۱ گزینه کم از سوی ۴۳/۳۴ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۸۳) برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال ۴۲ گزینه زیاد از سوی ۳۹ درصد معلمان انتخاب شده و از بیشترین فراوانی (۹۴) برخوردار می باشد.
در جدول ۴-۱۴ بیشترین میانگین (۷۲/۳) نظر معلمان بر آنست که استفاده از ICT در روش تدریس موجب پیاده شدن روش های مورد علاقه دانش آموزان می شود و کمترین میانگین (۸۲/۱) نظر معلمان بر آنست که استفاده از ICT در روش تدریس موجب اختلال در تمرکز دانش آموزان می شود.
جدول۴-۱۴: فراوانی و درصد انتخاب هر گزینه در مورد نقش ICT در روش تدریس
گزینه شاخص آماری سوال |
بسیارکم | کم | متوسط | زیاد | بسیارزیاد | |||||||
فراوانی | درصد | فراوانی | درصد | فراوانی | درصد | فراوانی | درصد | فراوانی | درصد | میانگین | ||
۳۲ | ۱۵ | ۲۲/۶ | ۲۱ | ۷۱/۸ | ۷۰ | ۰۴/۲۹ | ۷۲ | ۸۷/۲۹ | ۴۷ | ۵/۱۹ | ۵۱/۳ | |
۳۳ | ۸ | ۳۱/۳ | ۱۲ | ۰/۵ | ۶۲ | ۷۲/۲۵ | ۹۵ |