۲۰۰۳
سورشاندار وهمکارانش در تحقیقی از کیفیت خدمات بانکی در هند در سه بخش خصوصی ،دولتی وخارجی براساس مدل پنج بعدی (شامل ابعاد:خدمت اصلی،عنصر انسانی،عنصر سیستمی یاغیر انسانی،عوامل محسوس ومسئولیت اجتماعی)انجام دادند.به این نتیجه رسیدند که خدمات اصلی وعنصر سیستمی نسبت به سه عامل دیگر بیشتر متمایز کننده این سه بانک بوده است.
۱۳-
Gounaris
۲۰۰۳
در این تحقیق موارد متعددی از جمله شایستگی کارکنان ،اعتبار بانک ،نوآورانه بودن محصولات بانک،قیمت گذاری ،امکانات فیزیکی بانک ودسترسی راحت به شعب مورد مطالعه قرار گرفته است .نتایج نشان می دهد که ابعاد مختلف کیفیت خدمات بانک ازتمامی عوامل ذکرشده اثر نمی پذیرد.بعلاوه نتایج نشان می دهددلیل اصلی که مشتریان به بانک جدیدی متمایل می شوندآن است که بانک جدیدمحصولات بانکی متنوع تری ارائه می دهد.
۱۴-
Yang, Z
۲۰۰۴
در این مطالعه کیفیت خدمات الکترونیک در بانک ها مورد بررسی قرار
گرفت. بدین ترتیب که ۲۳۵ نفر از کسانی که از معاملات آن لاین استفاده می کنند،پرسشنامه های این تحقیق را پر کردند . از بررسی پاسخ های این افراد ۶ معیار برای سنجش کیفیت خدمات الکترونیک شناسایی و معرفی شد که این شش بعد عبارتند از :قابلیت اتکا،پاسخگو بودن ، لیاقت، آسان بودن استفاده از آن،امنیت، پورتفولیوی محصول
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۱۵-
MICUDA . DAN
۲۰۰۹
دراین تحقیق،به ارزیابی کیفیت خدمات دربخش بانکداری کشور رومانی پرداخته است.مانند دیگر تحقیقات عنوان شده است که سروکوال یک ابزارجهانی،برای ارزیابی کیفیت صنعت خدمات ودرهرکشوری نمی باشد. مدل سروکوال در این تحقیق از پنج بعد اصلی به سه بعد (مشتری مداری،ملموس،قابلیت اطمینان پاسخگویی)کاهش یافته است.در نهایت به این نتیجه رسیده است که توجه به ویژگی های فرهنگی خاص جامعه ،که سازگار با مدل سروکوال باشد ،اساسی می باشد.
۱۶-
Kazi Omar Siddiqi
۲۰۱۱
هدف اصلی این تحقیق پیداکردن روابط بین ویژگی های کیفیت خدمات ،رضایت مشتری و وفاداری مشتریان در بخش بانکداری بنگلادش می باشد.ونتایج بیانگر ارتباط مثبت بین تمامی ۵ مولفه مدل سروکوال ورضایت مشتری می باشدواز طرف دیگر بین رضایت مشتریان و وفاداری آنها رابطه مثبتی است .بنابراین رضایت بیشتر مشتریان منجربه افزایش وفاداری مشتریا ن می شود .
۱۷-
Ahmed. Khalil
۲۰۱۱
این تحقیق به منظور ارزیابی چگونگی درک مشتریان از کیفیت خدمات آنلاین بانکی دربانک های اسلامی کشور مالزی انجام شده است.ونتایج نشان می دهدکه مشتریان از خدمات بانکداری آنلاین ،بانک اسلامی رضایت دارند.بعد همدلی بیشترین تاثیر رابر رضایت دارد ودر رتبه بعد از آن مولفه پاسخگویی قرار دارد.قابلیت اطمینان تاثیر کمی بر روی رضایت دارد هنگامی که مولفه ملموس بودن بر روی رضایت تاثیری ندارد.
۱۸-
Finn.Adam
۲۰۱۱
آدام فین برای بررسی تاثیر غیر خطی ابعاد مختلف کیفیت خدمات الکترونیک بر روی رضایتمندی مشتری مطالعه ای انجام داد . این محقق با مروری برادبیات گذشته ۱۴ بعد برای سنجش کیفیت خدمات الکترونیک در نظر گرفت و اثرآن را بر رضایتمندی مشتریان سنجید .این چهارده بعد عبارت بودند از : آسانی استفاده از آن، طراحی سایت، حرکت رو به جلو سایت، اطلاعات، قابلیت اتکا داشتن، امنیت،پاسخگو بود ن ، برقرار کردن حس ، حمایت از مشتری، قابلیت پس دادن جنس
خریداری شده، شخصی سازی، زیباشناسی سایت، جبران و قابلیت دسترسی به سایت.
۱۹-
دکتر شریف زاده ودیگران
۱۳۸۲
دراین تحقیق برای دستیابی میزان تفاوت بین انتظارات وادراکات مشتریان یک نمونه برداری گسترده(۳۸۴نمونه)انجام شدکه درآن به۵مولفه (ابعادوظواهرفیزیکی،قابلیت اطمینان،ضمانت و تضمین، مسئولیت پذیری وهمدلی)توجه شده است.نتایج نشان می دهدکه میانگین انتظارات مشتریان درهریک از۵مولفه کیفیت خدمات بیشتراز ادراکات آنها است. بیشترین شکاف بین انتظارات وادراکات،مربوط به مولفه قابلیت اطمینان وکمترین مربوط به قابلیت ضمانت می باشد.