طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها | همایش نقش دیوان بین المللی دادگستری در تداوم و توسعه حقوق بین الملل، – پایان نامه های کارشناسی ارشد
-
- – سازمان های تخصصی وابسته از قبیل: سازمان بینالمللی کار، سازمان بهداشت جهانی، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان جهانی مالکیت معنوی و … ↑
-
- – سازمان تخصصی غیروابسته مانند: سازمان بینالمللی انرژی اتمی. ↑
-
- – Economic and Social Council (ECOSOC) ↑
-
- – همان، صص ۴۲۶-۴۲۱٫ ↑
-
- – Case concerning legality of the Use by a State of Nuclear Weapons in a Conflict, ICJ Reports (8 june 1996), pp. 197-201. ↑
-
- – همان، صص ۴۲۹-۴۲۶٫ ↑
-
- – آقایی، بهمن، پیشین، صص ۴۱۱-۴۰۸٫ ↑
-
- – همان ↑
-
- ۵- Discretion ↑
-
- -Compelling Reasons ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر و سادات میدانی، سیدحسین، پیشین، صص۴۳۴ – ۴۱۸٫ ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر وسادات میدانی، سید حسین، دادرسی های بینالمللی دیوان بینالمللی دادگستری مسائل روز، چکیده آرای و اسناد، پیشین، ص ۱۸۷٫ ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر وسادات میدانی، سید حسین، دادرسی های بینالمللی دیوان بینالمللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، صص ۲۵۷-۲۵۶٫ ↑
-
- – همان، صص ۴۳۸-۴۳۶٫ ↑
-
- – در فرهنگ حقوقی بهمن آمده است: «منظور از مسائل انتزاعی، هر مسئله ای است که موجودیت آن به واقعیت یا حقوق متکی نباشد». ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر وسادات میدانی، سیدحسین، دادرسی های بینالمللی دیوان دادگستری مسائل روز، چکیده آرا و اسناد، پیشین، صص ۱۸۵-۱۸۴٫ ↑
-
- – ICJ Reports 1950, pp. 230-233, paras. 11-12., ICJ Reports 1996(I), p. 234, para. 14. ↑
-
- -دولتشاه، حجت، پیشین، صص ۲۴-۲۲٫ ↑
-
- – مجمع عمومی در قضیه کنگو و قضیه مستعمرات پرتغال (۱۹۶۱)، با آن که این قضایا در دستور کار شورای امنیت قرار داشتند، توصیه هایی را نمود. ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر وسادات میدانی، سیدحسین، پیشین، ص ۱۸۵٫ ↑
-
- – سیفی، سیدجمال، پیشین، صص ۲۸-۲۶٫ ↑
-
- ۱- Zimmermann, Andreas and others, ”The Statute of the International Court of Justice, A Commentary”, Oxford Univesity Press, 2006, pp.181-183. ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر و سادات میدانی، سیدحسین، دادرسی های بینالمللی دیوان بینالمللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، ص ۴۲۸ ↑
-
- – عبدالهی، محسن، “تبیین و توسعه حقوق کارگزاران سازمان های بینالمللی در رویه دیوان بینالمللی دادگستری”، همایش نقش دیوان بینالمللی دادگستری در تداوم و توسعه حقوق بین الملل، مجموعه مقالات ارائه شده، (تهران: انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، ۱۳۸۸)، ص ۱۱۵٫ ↑
-
- – همان، ص ۱۲۲-۱۲۰٫ ↑
-
- – همان ص ۱۲۲٫ ↑
-
- – همان ص ۱۲۳٫ ↑
-
- -Staff ↑
-
- -Experts ↑
-
- -Convention on the Privileges and Immunities of the United Nations (General Convetion), 1U.N.T.S. 15,13 feb 1946. ↑
-
- – همان، صص ۱۱۷-۱۱۶٫ ↑
-
- –ICJ Reports 1989, p.194, para 47. ↑
-
- – همان، صص ۱۲۰-۱۱۹٫ ↑
-
- – همان، صص ۱۲۵-۱۲۴٫ ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر وسادات میدانی، سیدحسین، پیشین، صص ۴۴۰- ۴۳۸٫ ↑
-
- – عبدالهی، محسن، پیشین، ص ۱۲۸٫ ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر و سادات میدانی، سیدحسین، پیشین، ص ۴۲۸٫ ↑
-
- – عبدالهی، محسن، پیشین، صص ۱۱۷-۱۱۵٫ ↑
-
- – همان، ص ۱۱۷٫ ↑
-
- – موسی زاده، رضا، “استدلالات دیوان بینالمللی دادگستری در رد ایرادات وارده بر صلاحیت و رسیدگی ماهوی به قضیه آثار حقوقی ساخت دیوار در سرزمین های اشغالی فلسطین”، همایش نقش دیوان بینالمللی دادگستری در تداوم و توسعه حقوق بین الملل، مجموعه مقالات ارائه شده، (تهران: انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، ۱۳۸۸)، صص ۱۷۴-۱۷۳٫ ↑
-
- – همان، صص ۱۹۰-۱۷۵٫ ↑
-
- -Opinion ↑
-
- -Advisory ↑
-
- – همان، ص ۱۹۱٫ ↑
-
- – میرعباسی،سیدباقر و سادات میدانی، سیدحسین، دادرسی های بینالمللی دیوان بینالمللی دادگستری مسائل روز، چکیده آرای و اسناد، پیشین، صص ۱۹۵-۱۸۳٫ ↑
-
- – همان، صص ۱۹۷-۱۹۶٫ ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر و سادات میدانی، سیدحسین، دادرسی های بینالمللی دیوان بینالمللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، صص ۴۴۱-۴۴۰٫ ↑
-
- – لازم به ذکر است که مجمع عمومی در سال ۱۹۹۶ با صدور قطعنامه ای مبادرت به حذف این ماده نموده است. ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر و سادات میدانی، سیدحسین، دادرسی های بینالمللی دیوان بینالمللی دادگستری مسائل روز، چکیده آرای و اسناد، پیشین، صص ۵۸-۵۶٫ ↑
-
- – دولتشاه، حجت، پیشین، ص ۹۵٫ ↑
-
- – صلح چی، محمدعلی و نژندی منش، هیبت الله، پیشین، صص ۱۱۳-۱۱۲٫ ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر و سادات میدانی، سیدحسین، پیشین، صص ۵۸-۵۷٫ ↑
-
- – میرعباسی، سیدباقر و سادات میدانی، سیدحسین، دادرسی های بینالمللی دیوان بینالمللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، صص ۴۴۲-۴۴۰٫ ↑
-
-
- – عمده ترین ضعف های جامعه ملل را می توان ضعف قانونی، ضعف ساختاری و ضعف سیاسی مطرح نمود و دلایل آن: عدم منع توسل به زور، صلاحیت های مشترک مجمع و شورا در حفظ صلح و امنیت بینالمللی و ضعف در ضمانت اجرا را می توان ذکر نمود. برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به: موسی زاده، رضا، حقوق سازمان های بینالمللی، صص ۹۴-۹۳٫ ↑
-
-
- – ضیایی بیگدلی، محمدرضا، حقوق جنگ، چاپ نخست، (تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۷۳)، صص ۱۳-۵٫ ↑
-
- – ضیایی، بیگدلی، محمدرضا، حقوق بین الملل عمومی، پیشین، ص ۵۰٫ ↑
-
- – ضیایی بیگدلی، محمدرضا، حقوق جنگ، پیشین، صص ۱۶-۱۳٫ ↑
-
- – ظریف، محمدجواد و سجادپور، سیدمحمدکاظم، پیشین، صص ۵۴۰-۵۳۹٫ ↑
-
- – دولتشاه، حجت، پیشین، ص ۱۸٫ ↑
-
- – ضیایی، بیگدلی، محمدرضا، حقوق بین الملل عمومی، پیشین، صص ۴۸۷- ۴۸۵٫ ↑
-
- – ضیایی، بیگدلی، محمدرضا، حقوق جنگ، پیشین، ص ۲۷٫ ↑
-
- – جوانی، مارگریت، “نقش آرای دیوان بینالمللی دادگستری، در حفظ صلح و امنیت بینالمللی”، مجله کانون وکلا، شماره ۱۸۸٫۱۸۹، بهار و تابستان ۱۳۸۴، ص ۱۹۶٫ ↑
-
- – زمانی، قاسم، “سیاست قضایی دیوان بینالمللی دادگستری در قبال اصل ممنوعیت توسل به زور،” همایش نقش دیوان بینالمللی دادگستری در تداوم توسعه حقوق بین الملل“، مجموعه مقالات ارائه شده، (تهران: انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، ۱۳۸۸)، ص ۶۵٫ ↑