بدین ترتیب با توجه به تفاوتهای مذکور، این نتیجه حاصل میگردد که گرچه به طور کلی دیدگاه های مطرح شده در ابعادی با یکدیگر اختلاف دارند؛ ولی این اختلافات در حد تضاد قرار نمی گیرند و این دو رویکرد لزوماًً متضاد نیستند. بنابرین می توان با در نظر داشتن شرایط و ساختارهای مناسب در یک نظام، آن ها را در کنار یکدیگر قرار داد. به همین جهت است که تعداد قابل توجهی از صاحبنظران و نویسندگان چه به صورت
-
- Convergence ↑
-
- ۱ Humanities ↑
-
- ۱ curriculum ↑
-
- ۱ Johnson ↑
-
- ۲ S.C.Roberts ↑
-
- . Filippe aguste. ↑
-
- . Bologne ↑
-
- . Monpellier ↑
-
- . Bom Rollin ↑
-
- . Colbert ↑
-
- . Luis Liard ↑
-
- . Louk ↑
-
- . Hume ↑
-
- . Francis Bacon (8661- 1626) ↑
-
- . Halle ↑
-
- . Goellingen ↑
-
- . Leibniz ↑
-
- . Guillaume de Humboldt ↑
-
- . Fishte ↑
-
- . Corporation ↑
-
- . Humbolt ↑
-
- . Humboltian university ↑
-
- . Casati Law ↑
-
- . Harward ↑
-
- . Johns Hopkins ↑
-
- . Mary Land ↑
-
- . Approach ↑
-
- . John Henry ↑
-
- . Barbara ↑
-
- . Research approach ↑
-
- . Vocational approach ↑
-
- . Student development approach ↑
-
- . Jean Piaget ↑
-
- . Radical/ Extremist approach ↑
-
- . Paul Goodman ↑
-
- . Call Rogers ↑
-
- . Ivan Illich ↑
-
- . Paulo Freire ↑
-
- . Social commitment approach ↑
-
- . Multi puepose universities approch ↑
-
- . Harvard report ↑
-
- . Classical ↑
-
- . Pragmatic ↑
-
- . Butts, R. Freeman, Cremin ↑
-
- . Intellectualist ↑
-
- . Experimentalist ↑
-
- . Reconstructionist ↑
-
- . Camille M. Kirk ↑
-
- . Civic- oriented ↑
-
- . Commercial- oriented ↑
-
- . Danielle Blondel ↑
-
- . Public- service- approach ↑
-
- . Market- approach ↑
-
- . Brubacher ↑
-
- . Epistemological- base ↑
-
- . Political- base ↑
-
- . Brubacher ↑
-
- . Epistemological- base ↑
-
- . Political- base ↑
-
- . Velben ↑
-
- . Arnold ↑
-
- . Hutchins ↑
-
- . Nisbet ↑
-
- . Newman ↑
-
- . Pure ↑
-
- . C.S.Peirce ↑
-
- . W.James ↑
-
- . J.Dewey ↑
-
- . Wallerstein ↑
-
- . Arrow Smith ↑
-
- . Gould ↑
-
- . Communiversity ↑
-
- . University ↑
-
- . F.R.Jevons ↑
-
- . H.D.Turner ↑
-
- . B.J.Holloway ↑
-
- . Big Business. ↑
-
- . How we think ↑