متغیر
سطح معنی داری
مقدار خطا
تایید فرضیه
نتیجه گیری
رفتار پس از خرید در فرایند تصمیم خرید
.۰۱۷
۰.۰۵
H1
نرمال است
چون مقدار سطح معنی داری برابر .۰۱۷ و کوچکتر از مقدار خطا ) ۰.۰۵ ( می باشد پس فرض یک را نتیجه می گیریم یعنی متغیر رفتار پس از خرید در فرایند تصمیم خرید نرمال نمی باشد.)پیوست ۳ )
در صورتی که یک متغییر نرمال باشد ما می توانیم از آزمونهای پارامتری استفاده نمائیم و در صورتی که متغییرها نرمال نباشند مجوز استفاده از آزمونهای پارامتری را نداریم و باید برای آزمودن متغیرها از آزمونهای ناپارامتری استفاده نمائیم. با بهره گرفتن از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف نتیجه گرفتیم که هر پنج متغیرتحقیق نرمال می باشند. پس برای آزمودن این متغیرها از روش های پارامتریک استفاده می نمائیم.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۲-۲ آزمون فرضیات اصلی
با توجه به نرمال نبودن توزیع دادهها از آزمون t تک نمونه ای برای فرضیات اصلی و جزئی و از آزمون t دو نمونه ای مستقل و آناوا برای فرضیات فرعی استفاده شده است.
تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی (پیوست ۴ )
H0: بین تبلیغات تلویزیونی و رفتار مصرف کنندگان در فرایندتصمیم خرید خودرو رابطه معناداری وجود ندارد.
H1: بین تبلیغات تلویزیونی و رفتار مصرف کنندگان در فرایندتصمیم خرید خودرو رابطه معناداری وجود دارد .
متغیر
درجه آزادی
آماره t
میانگین
سطح خطا
سطح معنی داری
نتیجه
رفتار مصرف کنندگان
۲۰۰
۷.۱۵۴
۴.۱۹۸۷
۰/۰۵
.۰۰۰
تایید H1
با توجه به جدول بالا سطح معنی داری (۰۰۰/۰ ) کوچکتر از میزان خطا ۰۵/۰ می باشد،بنابراین فرض یک رد نمی شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۵ درصد بین تبلیغات تلویزیونی و رفتار مصرف کنندگان در فرایندتصمیم خرید خودرو رابطه معناداری وجود دارد و میانگین بیشتر از ۴ نشان می دهد که این رابطه مثبت می باشد.
تجزیه و تحلیل فرضیه اول (پیوست ۴ )
H0: بین تبلیغات تلویزیونی و تشخیص مساله در فرایند تصمیم خرید این محصولات رابطه معناداری وجود ندارد .
H1: بین تبلیغات تلویزیونی وتشخیص مساله در فرایندتصمیم خریداین محصولات رابطه معناداری وجود دارد.
متغیر
درجه آزادی
آماره t
میانگین
سطح خطا