آیا فاوا بر افزایش فعالیت های گروهی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟
۳۵/۲۴
۹۰
۰۰۰/۰
۱۲/۱
۰۳/۱
۲۱/۱
با توجه به میانگین تراز محاسبه از طیف ارزیابی که به صورت ۵ گزینه ای مطرح شده است، میانگین تراز از بین امتیازات هر گویه محاسبه شده و برابر ۰۰/۳ بوده و میانگین متغیر فاوا بر افزایش فعالیت های گروهی (مشارکت) پس از مقایسه با این مقدار ، مقدار آزمون t و سطح معنی داری محاسبه شده برابر با sig = 0.000 & t=24/35 و اختلاف میانگین محاسبه شده بین میانگین واقعی متغیر و میانگین تراز نیز برابر ۱۲/۱ نشان دهنده این است که بین دو متغیر موجود در سوال ، آیا فاوا بر افزایش فعالیت های گروهی (مشارکت) دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟ ، اختلاف معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر به دلیل بالاتر بودن مقدار میانگین متغیر فاوا موثر بر افزایش فعالیت های گروهی (مشارکت) دانش آموزان از میانگین تراز محاسبه شده نشان دهنده این است که بیشتر پاسخگویان از رتبه هایی برخوردار بوده اند که در دامنه پاسخ های زیاد و خیلی زیاد قرار داشته اند. واین اختلاف میانگین از لحاظ آماری معنی دار می باشد. بنابراین با توجه به سطح معنی داری آزمون تی ، مبنی بر وجود اختلاف نظر پاسخگویان در زمینه فاوا موثر بر افزایش فعالیت های گروهی (مشارکت) دانش آموزان تایید و مبنی بر عدم وجود اختلاف نظر در زمینه فاوا موثر بر افزایش فعالیت های گروهی (مشارکت) دانش آموزان با حداکثر اطمینان ۹۹% رد می شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۴-۶ ) سوال ویژه ششم :
آیا فاوا بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد؟:
با توجه به آزمون تی تک نمونه ای به عمل آمده از مولفه ها و سوالات تشکیل دهنده فاوا موثر بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان نتایج در جدول ذیل ارائه شده است.
جدول ۴-۲۳ ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال ویژه ششم
سوال ویژه ششم
تعداد
میانگین
انحراف معیار
ضریب تغییر پذیری میانگین
آیا فاوا بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد؟
۹۱
۲۵/۴
۴۷/۰
۰۴/۰
همانطوریکه در جدول فوق مشاهده می شود میانگین آیا فاوا بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟ برابر با ۲۵/۴ بوده است. سپس جهت بررسی این فرض که آیا اختلاف معنی داری بین میانگین فرضی (۰۰/۳) و متغیر فاوا موثر بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان وجود دارد یا خیر ، نتایج آزمون تی تک نمونه ای در جدول ذیل ارائه شده است:
جدول ۴-۲۴ ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال ویژه ششم
سوال ویژه ششم
مقدار آزمون T
درجه آزادی
سطح معنی داری
اختلاف میانگین
اختلاف سطح میانگین
کمترین
بیشترین
آیا فاوا بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟