تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت
۷۹/۰
*۸۳/۱۳
تاثیر امنیت بر رضایت
۶۵/۰
*۴۳/۱۱
تاثیر مشاوره بر رضایت
۵۴/۰
*۶۹/۹
*: در سطح ۰۵/۰ معنیدار
همانطور که ملاحظه می شود فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود . بدین معنی کههر یک از عوامل ۸ گانه تاثیر معنیداری بر رضایت مشتریان دارد.
۸-۴تحلیل مسیر تاثیر ابعاد ۸ گانه منافع بر روی رضایت و تاثیر آن بر نتایج رفتاری مشتریان
با توجه به مظالعات ارائه شده در این پژوهش، الگوی علّی زیر برای یررسی تاثیر ابعاد ۸ گانه منافع بر روی رضایت و تاثیر آن بر نتایج رفتاری مشتریان ویژه بانک سپه مورد تحلیل قرار میگیرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
(شکل ۴-۲: الگوی علّی پیشنهادی در مورد روابط بین ابعاد منافع و رضایت و نتایج رفتاری حاصل از رضایت )
در بحث تحلیل مسیر تاثیر ابعاد ۸ گانه منافع بر روی رضایت و تاثیر آن بر نتایج رفتاری مشتریان نیز دو فرض وجود دارد:
H0: رضایت مشتریان تاثیر معنیداری بر نتایج رفتاری آنان ندارد.
H1: رضایت مشتریان تاثیر معنیداری بر نتایج رفتاری آنان دارد.
نمودار های ۴-۱۲ و ۴-۱۳ به ترتیب ضرایب مسیر و آماره معنیداری این ضرایب را در تحلیل مسیر مدل شرح داده شده در شکل ۴-۲ را نشان می دهند.در حالت استاندارد(نمودار ۱۲-۴) ، می خواهیم دریابیم که آیا رضایت روی نتایج رفتاری حاصله تاثیر دارد (ضریب تاثیر ) و در حالت معنی داری (نمودار ۱۳-۴) می خواهیم دریابیم که آیا این تاثیر معنیدار هست یا خیر ( نسبت بحرانی ) ؟
در این تحلیل ملاحظه می شود که بیشترین تاثیر بر رضایتمندی افراد را عامل بانکداری الکترونیک(با ضریب مسیر ۷۹/۰) و تعهد و تخصص کارکنان و خدمات جانبی(با ضریب مسیر ۷۷/۰) و کمتریب تاثیر بر رضایتمندی را عوامل خدمات امنیت و مشاوره(با ضریب مسیر ۶۵/۰ و ۵۴/۰) داشته اند. البته با توجه به بزرگ بودن آمارهی معنیداری ضرایب تمامی عوامل در تحلیل مسیر تاثیر به سزایی بر رضایتمندی مشتریان دارند. همچنین بیشترین تاثیر رضایتمندی افراد بر نتایج رفتاری را عامل ادامه همکاری(با ضریب مسیر ۷۳/۰) و کمترین تاثیر رضایتمندی افراد بر نتایج رفتاری را عامل قطع همکاری و تبلیغ منفی (با ضریب مسیر ۵۹/۰-) داشته اند. البته با توجه به بزرگ بودن آمارهی معنیداری ضرایب تاثیر رضایتمندی بر نتایج رفتاری، هر چهار رفتار مشتریان تحت تاثیر رضایتمندی آنها از خدمات بانکی میباشد. به طوریکه رضایتمندی از بانک تاثیر مستقیم و معنیدار بر ادامه همکاری و ادامه همکاری و تبلیغ مثبت و تاثیر معکوس و معنیدار بر قطع همکاری و قطع همکاری و تبلیغ منفی دارد.
منفی بودن ضرایب قطع همکاری و قطع همکاری و تبلیغ منفی در مدل به این معنی است که با بالا رفتن رضایت در افراد انگیزه افراد برای انجام این دو رفتار کم می شود. به عبارتی این دو رفتار با رضایت دارای رابطه معکوس میباشند که البته این روابط معنیدار نیز میباشد.
مثبت بودن ضرایب همکاری و همکاری و تبلیغ مثبت در مدل به این معنی است که با بالا رفتن رضایت در افراد انگیزه افراد برای انجام این دو رفتار بیشتر می شود. به عبارتی این دو رفتار با رضایت دارای رابطه مستقیم میباشند که البته این روابط معنیدار نیز میباشد.
لازم به ذکر است در نمودارهای ۴-۱۲ و ۴-۱۳ ،r1: قطع همکاری ، r2: قطع همکاری و تبلیغ منفی ، r3: ادامه همکاری ، r4: ادامه همکاری و تبلیغ مثبت می باشد .
نمودار ۴-۱۲ : تحلیل مسیر ارتباط میان ابعاد ۸ گانه منافع و رضایت و تاثیر رضایت بر نتایج رفتاری مشتریان در
حالت برآورد استاندارد(ضریب تاثیر)
نمودار ۴-۱۳ : تحلیل مسیر ارتباط میان ابعاد ۸ گانه منافع و رضایت و تاثیر رضایت بر نتایج رفتاری مشتریان در
حالت معنیداری ضرایب تاثیر
جدول۳۳-۴ : روابط میان نتایج رفتاری مشتریان و رضایت
روابط میان سازه
ضریب تاثیر
نسبت بحرانی
تاثیر رضایت بر ادامه همکاری
۷۳/۰