۳ـ۱۰ـ۲٫ آزمون رتبهبندی فریدمن ۸۴
۳ـ۱۰ـ۳٫ استفاده از آزمونهای تکمیلی ۸۶
۳ـ۱۰ـ۴٫ آزمون ویلکاکسون ۸۷
۳ـ۱۰ـ۵٫ ضریب همبستگی رتبهای (اسپیرمن) ۸۸
فصل چهارم
مقدمه ۹۱
بخش اول: بررسی ویژگیهای جمعیتی پاسخدهندگان ۹۲
نمودار ۴ـ۱ـ۱٫ نمودار درصد پاسخدهندگان برحسب دانشگاه محل خدمت ۹۳
۴ـ۱ـ۲٫ میزان تحصیلات پاسخدهندگان ۹۳
۴ـ۱ـ۳٫ وضعیت سنی پاسخدهندگان ۹۴
۴ـ۱ـ۴٫ سابقه خدمت پاسخدهندگان ۹۶
۴ـ۱ـ۵٫ سمت شغلی پاسخدهندگان ۹۷
بخش دوم: بررسی فرضیات تحقیق ۹۹
۴ـ۲ـ۱٫ بررسی ارتباط «بهکارگیری سیستمهای اطلاعات مدیریت» و «تصمیمگیری» ۹۹
۴ـ۲ـ۲٫ ضریب همبستگی اسپیرمن ۹۹
۴ـ۲ـ۹٫ خلاصه نتایج آزمونهای صورتگرفته ۱۰۷
بخش سوم: مقایسه و رتبهبندی مؤلفههای «تصمیمگیری» ۱۱۰
۴ـ۳ـ۱٫ آزمون فریدمن ۱۱۰
۴ـ۳ـ۲٫ مقایسه مؤلفههای «تصمیمگیری» ۱۱۰
فصل پنجم
۵ـ۱٫ مقدمه ۱۱۵
۵ـ۲٫ مرور فرضیات و نتایج آماری فرضیات ۱۱۵
۵ـ۳٫ تحلیل نتایج فرضیات ۱۱۶
۵ـ۴٫ پیشنهادات ۱۱۷
منابع
منابع و مآخذ ۱۲۰
منابع فارسی ۱۲۰
چکیده تحقیق ۱
فصل اول
مقدمه ۳
۱ـ۲٫ بیان مسئله ۴
۱ـ۳٫ ضرورت انجام تحقیق ۵
۱ـ۴٫ فرضیات تحقیق ۶
۱ـ۴ـ۱٫ فرضیه اصلی ۶
۱ـ۴ـ۲٫ فرضیات فرعی ۷
۱ـ۵٫ اهداف تحقیق ۷
۱ـ۵ـ۱٫ هدف اصلی ۷
۱ـ۵ـ۲٫ اهداف فرعی ۷
۱ـ۶٫ روششناسی تحقیق ۷
۱ـ۶ـ۱٫ روش تحقیق ۷
۱ـ۶ـ۲٫ روش گردآوری داده ها ۸
۱ـ۶ـ۳٫ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۸
۱ـ۶ـ۴٫ جامعه آماری و حجم نمونه ۸
۱ـ۷٫ محدودیتهای تحقیق ۹
۱ـ۸٫ تعریف نظری واژگان تحقیق ۹
۱ـ۹٫ تعریف عملیاتی واژگان تحقیق ۱۰
۱ـ۱۰٫ قلمرو تحقیق ۱۱
۱ـ۱۰ـ۱٫ قلمرو مکانی تحقیق ۱۱
۱ـ۱۰ـ۲٫ قلمرو زمانی تحقیق ۱۱
فصل دوم
مقدمه ۱۳
بخش اول: سیستمهای اطلاعات مدیریت (MIS) 14
۲ـ۱ـ۱٫ عصر اطلاعات ۱۴
۲ـ۱ـ۲٫ سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعاتی ۱۵
۲ـ۱ـ۳٫ روند تکامل MIS 18
۲ـ۱ـ۴٫ نقش تفکر سیستمی در سیستمهای اطلاعات مدیریت ۲۰
۲ـ۱ـ۵٫ داده ۲۱
۲ـ۱ـ۶٫ اطلاعات ۲۱
۲ـ۱ـ۷٫ دانش ۲۲
۲ـ۱ـ۸٫ فرایند تبدیل داده به دانش ۲۳
۲ـ۱ـ۹٫ نقش اطلاعات در سازمان ۲۴
۲ـ۱ـ۱۰٫ انواع اطلاعات با توجه به سطوح مدیریت ۲۴
۲ـ۱ـ۱۰ـ۱٫ اطلاعات برنامه های راهبردی ۲۴
۲ـ۱ـ۱۰ـ۲٫ اطلاعات برنامه های راهکاری ۲۵
۲ـ۱ـ۱۰ـ۳٫ اطلاعات برنامه های عملیاتی ۲۵
۲ـ۱ـ۱۱٫ انواع اصلی اطلاعات کسب و کار ۲۶
۲ـ۱ـ۱۲٫ نقش سیستمهای اطلاعات مدیریت در تصمیمگیری ۲۷
۲ـ۱ـ۱۳٫ جایگاه ساختاری سیستمهای اطلاعاتی در سازمان ۲۹
۲ـ۱ـ۱۴٫ طبقهبندی سیستمهای اطلاعاتی از نظر کاربرد ۳۰
۲ـ۱ـ۱۴ـ۱٫ سیستمهای اطلاعات مدیریتی (MIS) 30
۲ـ۱ـ۱۴ـ۲٫ سیستمهای اطلاعات تولید گزارش (RIS) 30
۲ـ۱ـ۱۴ـ۳٫ سیستمهای اطلاعات مدیران ارشد (EIS) 31
۲ـ۱ـ۱۴ـ۴٫ سیستمهای اطلاعات راهبردی (SIS) 32
۲ـ۱ـ۱۴ـ۵٫ سیستمهای اطلاعات پشتیبان تصمیم (DSS) 32
۲ـ۱ـ۱۴ـ۵ـ۱٫ اهمیت DSS 33
۲ـ۱ـ۱۴ـ۵ـ۲٫ ویژگی DSSها ۳۳
۲ـ۱ـ۱۴ـ۵ـ۳٫ ابزارها و کاربردهای DSSها ۳۴
۲ـ۱ـ۱۴ـ۶٫ سیستمهای پردازش تبادلات یا تراکنشها (TPS) 35
۲ـ۱ـ۱۴ـ۷٫ سیستمهای اطلاعات اداری (OIS) 36
۲ـ۱ـ۱۴ـ۸٫ سیستمهای مدیریت منابع انسانی (HRS) 37
۲ـ۱ـ۱۴ـ۹٫ سیستمهای اطلاعات حسابداری (AIS) 37
۲ـ۱ـ۱۴ـ۱۰٫ سیستمهای اطلاعات تجاری (BIS) 38
۲ـ۱ـ۱۴ـ۱۱٫ سیستمهای اطلاعات تولید (PIS) 39
۲ـ۱ـ۱۴ـ۱۲٫ سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) 40
۲ـ۱ـ۱۴ـ۱۳٫ سیستمهای اطلاعات اسنادی (DIS) 40
۲ـ۱ـ۱۵٫ فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 41
۲ـ۱ـ۱۶٫ مزایا و محدودیتهای استفاده از سیستمهای اطلاعات مدیریت در سازمان ۴۱
۲ـ۱ـ۱۶ـ۱٫ فواید و مزایا ۴۲
۲ـ۱ـ۱۶ـ۲٫ محدودیتها ۴۲
۲ـ۲ـ۱٫ تصمیمگیری ۴۴
۲ـ۲ـ۲٫ نقش تصمیمگیری در مدیریت ۴۵
۲ـ۲ـ۳٫ انواع تصمیمگیریها ۴۶
۲ـ۲ـ۴٫ مدلهای تصمیمگیری ۴۸
۲ـ۲ـ۴ـ۱٫ مدل کلاسیک/عقلایی تصمیمگیری ۴۹
۲ـ۲ـ۴ـ۲٫ مدل رفتاری تصمیمگیری (عقلانیت محدود) ۵۱
۲ـ۲ـ۴ـ۲ـ۱٫ نتایج حاصل از عقلانیت محدود ۵۲
۲ـ۲ـ۵٫ اطلاعات و تصمیمگیری ۵۵
۲ـ۲ـ۵ـ۱٫ نقش اطلاعات در تصمیمگیری ۵۵
۲ـ۲ـ۵ـ۲٫ شرایط محیطی ۵۷
۲ـ۲ـ۵ـ۳٫ حجم اطلاعات مورد نیاز برای تصمیمگیری ۵۷
۲ـ۲ـ۵ـ۴٫ آزمونهای اطلاعات ۵۷
۲ـ۲ـ۶٫ تصمیمگیری فردی ۵۸
۲ـ۲ـ۷٫ تصمیمگیری گروهی ۶۰
۲ـ۲ـ۷ـ۱٫ روشهای تصمیمگیری گروهی ۶۰
۲ـ۲ـ۷ـ۱ـ۱٫ روش طوفان مغزی ۶۰
۲ـ۲ـ۷ـ۱ـ۲٫ روش گروه اسمی یا گروه کاغذی ۶۱
۲ـ۲ـ۷ـ۱ـ۳٫ روش دلفی ۶۱
۲ـ۲ـ۸٫ مقایسه تصمیمگیری فردی و گروهی ۶۱
۲ـ۲ـ۸ـ۱٫ مزیتهای تصمیمگیری گروهی ۶۲
۲ـ۲ـ۸ـ۲٫ معایب تصمیمگیری گروهی ۶۲
۲ـ۲ـ۹٫ مشکلات و تنگناهای تصمیمگیری ۶۳
۶۷
۲ـ۳ـ۱٫ معاونت آموزش و دانشگاه باقرالعلوم(ع) ۶۷
۲ـ۳ـ۲٫ معاونت پژوهشی و مؤسسه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ۶۷
۲ـ۳ـ۳٫ معاونت فرهنگی و تبلیغی ۶۸
۲ـ۳ـ۴٫ مؤسسه بوستان کتاب ۶۸
۲ـ۳ـ۵٫ مؤسسه فرهنگی فردوس وسف ۶۹
۲ـ۳ـ۶٫ صندوق قرض الحسنه دفترتبلیغات اسلامی ۷۰
۲ـ۳ـ۷٫ مرکز امور بین الملل ۷۱
۲ـ۳ـ۸٫ مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی ۷۲
فصل سوم
۳ـ۱٫ مقدمه ۷۴
۳ـ۲٫ هدف تحقیق ۷۴
۳ـ۳٫ روش تحقیق ۷۵
۳ـ۴٫ فرضیات تحقیق ۷۵
۳ـ۵٫ متغیرهای تحقیق ۷۶
۳ـ۵ـ۱٫ متغیر مستقل ۷۶
۳ـ۵ـ۲٫ متغیر وابسته ۷۶
۳ـ۶٫ جامعه آماری ۷۶
۳ـ۷٫ روش نمونهگیری و تعیین حجم نمونه ۷۸
۳ـ۸٫ روش گردآوری داده ها ۸۰
۳ـ۹٫ ابزار جمع آوری داده ها ۸۰
۳ـ۹ـ۱٫ اجزای پرسشنامه ۸۰
۳ـ۹ـ۲٫ مقیاس لیکرت ۸۱
۳ـ۹ـ۳٫ روایی (اعتبار) پرسشنامه ۸۲
۳ـ۹ـ۴٫ پایایی پرسشنامه ۸۳
۳ـ۱۰٫ روشهای آماری مورد استفاده ۸۳
۳ـ۱۰ـ۱٫ آزمون t تکنمونهای ۸۳
۳ـ۱۰ـ۲٫ آزمون رتبهبندی فریدمن ۸۴
۳ـ۱۰ـ۳٫ استفاده از آزمونهای تکمیلی ۸۶
۳ـ۱۰ـ۴٫ آزمون ویلکاکسون ۸۷
۳ـ۱۰ـ۵٫ ضریب همبستگی رتبهای (اسپیرمن) ۸۸
فصل چهارم
مقدمه ۹۱
بخش اول: بررسی ویژگیهای جمعیتی پاسخدهندگان ۹۲
نمودار ۴ـ۱ـ۱٫ نمودار درصد پاسخدهندگان برحسب دانشگاه محل خدمت ۹۳
۴ـ۱ـ۲٫ میزان تحصیلات پاسخدهندگان ۹۳
۴ـ۱ـ۳٫ وضعیت سنی پاسخدهندگان ۹۴
۴ـ۱ـ۴٫ سابقه خدمت پاسخدهندگان ۹۶
۴ـ۱ـ۵٫ سمت شغلی پاسخدهندگان ۹۷
بخش دوم: بررسی فرضیات تحقیق ۹۹