ایده، چالش، نقاط ضعف، یافتهها، فرایند سازی، مخازن اطلاعات، پایگاه دانشی، دوره آموزشی، زیرساخت، کنترل، پایش، طبقهبندی، صراحت بیان، ماندگاری، پایبندی
مجموعه MKTPKS مصاحبه شماره ۵:
فعالیت دانشی، تفکیک وظایف، پشتیبانی، سیستم اطلاعاتی، گزینش، نیاز سازمان، کمیته جذب، سنجش، اولویتبندی، طرح جدید، بروکراسی، جوسازمانی، سیستم پاداش
مجموعه MKTPKS مصاحبه شماره ۶:
مسئولیت، آموزش و یادگیری، معیارهای سنجش، اعتماد، رویههای مدون، ارزشگذاری، مستندات مکتوب، تحقیقات، پژوهش، موازیکاری، انجمنهای تخصصی، ترک خدمت، تسهیم دانش، حافظه سازمانی
مجموعه MKTPKS مصاحبه شماره ۷:
ارزیابی، مقایسه، سازمان رقیب، پتانسیل کارکنان، سرمایه فکری، سیستم پیشنهادها، ابزارهای IT، مشکلات و راهکار معضلات، هماندیشی، همفکری، اشاعه دانش، استانداردسازی، الگوبرداری، مستندسازی، فضای رقابتی، مشارکت کارکنان، انعطافپذیری، آموزشهای رسمی، درسهای آموخته
مجموعه MKTPKS مصاحبه شماره ۸:
ارزشگذاری، سرمایه فکری، متخصص، رویههای رسمی منتورینگ، تسهیل، کاربرد دانش، پاداش مالی، پاداش غیرمالی، انجمن تخصصی، شاخصهای ارزیابی، کمیته تخصصی، تفویض اختیار، شرایط بحرانی، رغبت و تمایل، نقشه دانش، جلسات همفکری، حمایت
مجموعه MKTPKS مصاحبه شماره ۹:
صراحت بیان، اعتماد، خلق ارزش، حافظه سازمانی، شاخص، دانش پنهان، شکاف، استخدام، ارزشیابی، محیط رقابتی، مستندسازی، ابزارهای مستندسازی، جایزه و پاداش، تعامل، پایگاه دانش، نظارت، فرایند کسب و انتقال دانش، مهارت
محقق براساس مجموعههای فوق مبادرت به بررسی متون حاصل از مصاحبهها ورزیده است و سعی نموده صحت و دقت تحلیلها علاوه بر مدل دادهکاوی متنی توسط نظر مستقیم شخص مشارکتکنندگان نیز مورد تائید قرار گیرد. محقق در راستای بررسی صحت و دقت دور دوم و سوم مصاحبهها مبادرت به تشکیل یک مجموعه MKTPKS کلی نمود، این مجموعه با همکاری چند تن از خبرگان سازمان ثبت احوال استان اصفهان تشکیل گردید، مجموعه تشکیل شده به شرح ذیل میباشد:
خطمشی، استراتژی مدیریت دانش، فرایند مستندسازی، خروج دانش، دانش ضمنی، دانش صریح، ثبت دانش، ضبط دانش، تسهیم دانش، اعتماد، اشتراک دانش، دارایی، ارتباطات، پایگاه دانشی، طوفان فکری، خلاقیت، نوآوری، پاداش مالی، پاداش غیرمالی، گزینش، استخدام، یادگیری، آموزش، رویه دانش، فرهنگسازمانی، انتقال تجربه، کمیته تخصصی، ارزیابی دانش، دورههای عملی، آموزش رسمی، تشویق، یکپارچگی، تفویض اختیار، تمرکززدائی، شاخص ارزیابی، بهرهوری سازمان، چالش، فرصت، بودجه، مهارتها، آموختهها، درسهای آموخته، سیستم انگیزشی، شبکه دانش، شبکه اجتماعی، ویکی سازمانی، وبلاگ، پروفایل، صفحات شخصی، حافظه سازمانی، دوبارهکاری، ترک خدمت، خدمات نوین، دولت، شهروندان، ابزارهای انتشار دانش، ابزارهای ثبت دانش، ابزارهای کشف دانش، زنجیره خدمات، منطقی نمودن ساختارها، حمایت، بازنگری فرایندها، بانک دانش، مقاومت کارکنان، برونسپاری، شکافهای دانشی، کاربرد فناوری اطلاعات، ایده، مخازن اطلاعاتی، زیرساخت فناوری اطلاعات، کنترل، پایش، نشست، سرمایه فکری، نیروی انسانی، کارگروه، استانداردسازی فرایندها، فضای رقابتی، انعطافپذیری، منتورینگ، نقشه دانش.
مجموعه فوق علاوه بر استفاده در بررسی صحت و دقت دور دوم و سوم مصاحبهها، در بررسی متون استخراج شده از ادبیات مروری پژوهش و هم چنین بررسی فرایند نهائی تدوین نظریه و ارائه مدل نیز مورد استفاده و بهرهبرداری قرار گرفته است.
۴-۴-۷- گام سوم: کدگذاری انتخابی (گزینشی)
همانگونه که گفته شد، هدف گراندد تئوری تولید نظریه (ارائه مدل) است نه توصیف صرف پدیده. برای تبدیل تحلیلها به نظریه، طبقهها باید به طور منظم به یکدیگر مربوط شوند. کدگذاری انتخابی (براساس نتایج دو مرحله قبلی کدگذاری) مرحله اصلی نظریهپردازی (ارائه مدل) است. به این ترتیب که طبقه محوری را به شکل نظاممند به دیگر طبقهها ربط داده و آن روابط را در چارچوب یک روایت ارائه کرده و طبقههایی را که به بهبود و توسعه بیشتری نیاز دارند اصلاح میکند. در این مرحله محقق برحسب فهم خود از متن پدید مورد مطالعه، یا چارچوب، مدل پارادایم را به صورت روایتی عرضه میکند یا مدل پارادایم را به هم میریزد و به صورت ترسیمی نظریه نهایی (مدل نهایی) را نشان میدهد. محقق برای تبدیل تحلیلها به نظریه جهت ارائه مدل به تشریح هریک از عوامل مربوط میپردازد، در ادامه به تشریح کامل هریک از عوامل پرداخته شده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول (۴-۲۰) تشریح نظریه نهائی (چارچوب مفهومی)
عنوان عامل | پارامترهای مؤثر در عامل |
مقوله اصلی |
|
شرایط علی |
|
شرایط مداخلهگر |